2014. szeptember 13., szombat

Az Oslo-Bergen vonatút


Az Oslo-Bergen fonatút a világ egyik legmagasabban menő vonatútja és Európa egyik legszebbje.



Tipikus vidéki faházak. Svédországban is ilyenek voltak, bordó-barna, fehérrel.

Ez még az út eleje.







Ez egy gyönyörű tó volt, tükröződött a vizében a nap és a felhők.


Itt már magasan jártunk, látszik a növényzet hiányán. Később, amikor ereszkedtünk megint lefele, látszódott a hegyeken a növényzet típusok határa: a fenyők, aztán magasabban már csak bokrok, aztán még magasabban már csak fű és legmagasabban meg kövek.



Ezt a képet a legmagasabb ponton készítettem, balra egy gleccsert látsz. Az időpont: 2014.09.13., süt a nap, ekkor Oslo-ban 21 fok van. Itt hó, jég. Finse állomás mellett van, 1222 méter magason van csak az állomás, a hegy persze magasabb.
Nagyon sütött a nap. És ha azt mondom, nagyon, akkor alábecsültem az erejét. Telibe kapott és ott fent az átlagnál is erősebb volt, a vonatablakon keresztül is lehetett érezni.



Itt már ismét ereszkedik lefelé a vonat, látszik a növényeken is.


Itt pedig már Bergen közelében vagyunk, egy fjordnak látod a vizét.

Információk az Oslo-Bergen vonatról:

1. Interneten tudod megvenni a jegyet.

2. Regisztrálnod érdemes, habár azt fogja kiírni a rendszer, hogy baj van, nem tudott regisztrálni, de mégis. :-) A regisztrációnál használt e-mailt és jelszót mentsd el, mert később a vonaton a wifi-hez szükséged lesz rá.

3. Különböző árak vannak a járatokra, attól függ, mennyire népszerű az adott időpont és mini árat, vagy teljes árat fizetsz. Ha a mini árat választod, az azt jelenti, hogy nem teheted át más napra az utazást, igaz, így is fele annyiba kerül, mint a teljes ár.

4. Foglalásnál választhatsz ülőhelyet.
Javaslat: a bal oldalra ülj, onnan látható a látványosságok 80 %-a. Igaz, ha a 12 órás indulást választod, akkor 5-ig, nyáron valószínűleg még későbbig, folyamatosan arra az oldalra fog sütni a nap. Az a helyzet, hogy így is megéri, mert nem semmi tájakat látsz majd.

5. Szintén kiválaszthatod, hogy normál osztályt, vagy komfort osztályt kérsz. A komfort osztály azt jelenti, hogy drágább, viszont tea kávé folyamatosan van. Igaz, kávénál ne gondolj valami finom kávera, teából viszont twinings filterek vannak. Van még wi-fi és elvileg konnektor is, igaz, utóbbit nem találtuk. A wc nem működött a mi kocsinkban. Hiába, a norvég államvasutak ugyan jobb, mint a magyar, de hozza azt, hogy állami.

6. Szintén kiválaszthatod helyfoglalásnál, hogy merre nézzen a szék. Mutatja a kép, hogy merre megy a vonat és a székek ikonjainál, ahol a kis fehér foltot látod, az mutatja, hogy merre néz a szék. Általában a  kocsi egyik fele a menetirányba, másik fele menetiránnyal ellentétes irányba néz. Érdemes menetirányba nézni, a bal oldalon, akkor látod majd, amit látni kell. Mi úgy ültünk.

7. Ha hajlamos vagy tengeribetegségre, vagy rosszul vagy kanyarodó kocsiban, akkor készülj, mert ezen a vonaton is ki fog jönni. A vonat kanyarog, plusz van egy hintázó mozgása. Javaslat: ne állj fel és ne sétálj a vonaton, így elkerülheted a tengeribetegséget. Nekem az elején volt egy kicsi, aztán leültem, aludtam és elmúlt. 

8. A füled a nagy magasság miatt bedugulhat.

9. A vonaton a wi-fire csatlakozás trükkös és a sok alagútnál, főleg az utazás vége felé már folyton megszakad. Szóval a regisztrációkor megadott e-maillel és jelszóval tudsz csatlakozni, ha nem emlékszel rá, akkor új felhasználóként ismét regisztrálhatsz. A jobboldalon fent tudsz átváltani angolra, hogy meg is értsd, mit akar.
Regisztráció után azt fogja kiírni, hogy valami hiba van, ne vedd komolyan, hogy nem tudott regisztrálni. Nyugodtan lepj be a névvel, kóddal és tá-táaam, már bent is vagy.

Az út végén pedig vár Bergen.
Szürkületkor fotóztam, de azért látszik a lényeg.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése